22 Sty. 2013

Dwucyfrowy wzrost Staropolanki w 2012 roku

Dwucyfrowy wzrost Staropolanki w 2012 roku

Prognozowany znaczący wzrost Staropolanki w 2012 roku stał się faktem. Naturalna woda mineralna, produkowana w Zespole Uzdrowisk Kłodzkich, należąca do funduszu KGHM TFI  odnotowała w ubiegłym roku dwucyfrowy ilościowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2011 roku.

 

Dla Staropolanki, najwyższej jakości wody mineralnej ziemi kłodzkiej, rok 2012 był wyjątkowy pod kilkoma względami. Po pierwsze, została opracowana trzyletnia strategia rozwoju, według której firma z regionalnej rozwija się w firmę o charakterze ogólnopolskim. Proces rozwoju brandu Staropolanki będzie długofalowy z wykorzystaniem jej ogromnego potencjału i pozytywnego wizerunku wśród konsumentów. Po drugie, Spółka pomimo swojej obecności w większości sieci handlowych w Polsce, stale prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami handlowymi, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi, oraz zbudowała odpowiednie struktury handlowe dla poszczególnych kanałów sprzedaży. Trzecim obszarem, na który Staropolanka położyła akcent w ubiegłym roku, to skuteczne zdobywanie i poszerzanie swoich udziałów w rynku HoReCa, do którego Spółka chce podchodzić w bardzo zindywidualizowany sposób.

 

 - Dla Staropolanki zakończony 2012 rok możemy uznać za bardzo udany. Pomimo nienajlepszego sezonu letniego, który w tym roku nie sprzyjał wzrostom sprzedaży na rynku wód i napojów, udało się nam wybić ponad tendencje rynkowe i osiągnąć dwucyfrowy ilościowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na pewno nie byłoby to możliwe bez podjęcia odpowiednich działań, takich jak zmiany strukturalne, stworzenie profesjonalnego działu handlowego oraz najważniejsze,  wdrożenie nowej strategii dla Staropolanki, zmierzającej do stworzenia producenta wody o rozpoznawalności ogólnopolskiej z ponadregionalnej. Efekty tego są dla nas satysfakcjonujące i jestem przekonany, że ta tendencja utrzyma się również w tym roku, pomimo nienajlepszych prognoz gospodarczych – mówi Robert Gąsiorek, Wiceprezes ds. Handlu i Produkcji Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich S.A. 

 

Szacujemy, że cały rynek wody w Polsce w 2012 roku wzrósł niewiele ponad inflację, co spowodowało, że udziały Staropolanki w rynku dynamicznie wzrosły na tle konkurencji. Co więcej, nowa strategia Spółki zakłada, że Staropolanka w przeciągu trzech lat, powinna dołączyć do pierwszej piątki głównych graczy rynku wody w kraju.

 - Rynek wody jest jednym z najbardziej perspektywicznych w Polsce. Badania wskazują, że woda będzie zdecydowanie częściej wybieranym produktem w przyszłości, aniżeli inne napoje. Co więcej, możemy spodziewać się rozwoju rynku wód tzw. funkcjonalnych, czyli bazujących na naturalnych wodach mineralnych lub źródlanych. Dlatego też naturalne wody mineralne produkowane przez Staropolankę będą coraz częściej wybierane przez klientów. To, co zdeterminuje wybór produktów Staropolanki spośród pozostałych marek, to zdecydowanie ich bogactwo w minerały, tak niezbędne w codziennej, prawidłowej diecie każdego człowieka.

Poza tym, przyszłość naszej branży to również tendencje konsolidacyjne. Dlatego też stale obserwujemy i analizujemy wszystkie ruchy konkurencji i jeżeli będą korzystne okazje, to z pewnością z nich skorzystamy dodaje Robert Gąsiorek.

 

 

Więcej informacji:

Dominika Górska – Szymańska

Martis CONSULTING

E-mail: dominika.gorska-szymanska@mc.com.pl

Tel. kom. 510 24 86 37

 

 

***

Zespół Uzdrowisk Kłodzkich S.A. z siedzibą w Polanicy-Zdroju prowadzi działalność w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego, rehabilitacji, profilaktyki, lecznictwa ambulatoryjnego, diagnostyki, turystyki zdrowotnej, hotelarstwa i gastronomii w trzech kurortach o wielowiekowej tradycji: Polanicy-Zdroju, Dusznikach-Zdroju i Kudowie-Zdroju, oraz działalność w zakresie produkcji naturalnych wód mineralnych i źródlanych oraz napojów smakowych w rozlewniach wód mineralnych w Polanicy-Zdroju oraz w Jeleniowie koło Kudowy-Zdroju.

 

***

Naturalne wody mineralne z Gór Stołowych marki Staropolanka pozyskiwane są z czterech różnych źródeł, dzięki czemu jej produkty różnią się między sobą smakiem i składem mineralnym. Ale mają jednak wspólny mianownik: zdrowy i naturalny charakter.

Bogata oferta produktów sygnowanych znakiem Staropolanka obejmuje wody wysoko-, średnio- i niskozmineralizowane, gazowane, delikatnie gazowane i niegazowane oraz napoje smakowe. To najwyższej jakości wody mineralne, bogate w zrównoważoną ilość składników mineralnych, tak niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ponadto produkty Staropolanki cechują również wyjątkowe walory użytkowe oraz smakowe.

 

[ dodano : 22 Sty. 2013 / wizyt : 2133 ]

‹ zobacz wszystkie
Polska Grupa Uzdrowisk Polska Grupa Uzdrowisk